رییس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

ثبت بیش از ۱۳۳ هزار مزاحمت تلفنی برای آتش‌نشانی مشهد طی سال جاری | ۸۰ ساختمان ناایمن اخطار ایمنی دریافت کردند + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۶۱۹۹
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
ثبت بیش از ۱۳۳ هزار مزاحمت تلفنی برای آتش‌نشانی مشهد طی سال جاری | ۸۰ ساختمان ناایمن اخطار ایمنی دریافت کردند + فیلم
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خبر داد: در سال جاری بیش از ۱۳۳ هزار مزاحمت تلفنی برای آتش‌نشانی مشهد ثبت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا کافی‌نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه آتش‌نشانی مشهد، ۵۶ ایستگاه عملیاتی در سطح شهر دارد که ایستگاه ۵۶، هفته گذشته بهره‌برداری شد، اظهار کرد: این سازمان بیش از ١٧٠٠ نیروی سازمانی در قالب اداری و عملیاتی دارد که بیش از ١٠٠ خدمت در سازمان آتش‌نشانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: میانگین امدادرسانی به حریق در سال جاری ۴ دقیقه و ٣٣ ثانیه بوده که میانگین کشوری آن بین ۴ تا ٧ دقیقه است. همکاران ما تلاش می‌کنند تا زمان طلایی جهانی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۶٣ عملیات داشته‌ایم که میانگین سالانه آن ٢١ هزار عملیات است، ادامه داد: روزانه بیش از ٢ هزار تماس تلفنی داریم و در سال جاری بیش از ١٣٣هزار تماس تلفنی مزاحمی و ٢٩٨ هزار تماس تلفنی اشتباه داشته‌ایم.٢٢درصد کل تماس‌ها مزاحمت بوده و ۵٠ درصد آن اشتباهی بوده است. 

وی تاکید کرد: برای مزاحمت‌های تلفنی ماده قانونی وجود دارد و از این منظر اقداماتی صورت خواهد گرفت تا بتوانیم تعداد مزاحمت‌های تلفنی را کاهش دهیم.

در ادامه این نشست کافی‌نیا با اشاره به اینکه در سال جاری ١٢١ هزار آموزش شهروندی و ١۴ هزار نفر داوطلب آتش‌نشان خانم و آقا را آموزش داده‌ایم، گفت: در بهار امسال از بانوان آتش‌نشان در مکان‌هایی که آتش‌نشانی مانند ورودی شهر مشهد، بوستان غدیر و ... مستقر هستند، استفاده خواهد شد.

۸۰ ساختمان ناایمن اخطار ایمنی دریافت کردند

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد با بیان ارائه خدمات آتش‌نشانی اظهار کرد: بازدید‌های آتش‌نشانی از ۶٠ روز به ٢۴ ساعت رسیده است. در ماه گذشته همایش بزرگ آتش‌نشان داوطلب و مسابقه ایمن‌باش در باغ مشهد ویژه کودکان برگزار شد و هدف ما از برگزاری مسابقه ایمن‌باش آموزش به کودکان بود.

وی ادامه داد: لایحه جامع ایمنی نیز در حال تصویب است که امیدواریم در سال آینده لایحه جامعه ایمنی برای تمام اماکن را به تصویب برسانیم.

کافی‌نیا با اشاره به اهمیت سازمان نظام مهندسی در ایمنی ساختمان‌ها، تاکید کرد: ساختمان‌های فعلی سطح شهر گا‌ها دچار نواقص ایمنی هستند و سازمان بازدید‌های لازم را انجام و تذکرات را داده است و آمادگی خود را اعلام کرده تا این ساختمان‌ها را ایمن‌سازی کند. همچنین راهکار‌های متفاوتی نیز ارائه داده تا گواهی‌های ایمنی برای این ساختمان‌ها صادر شود.

کافی‌نیا در ادامه با اشاره به بازدید‌های سال آینده از ساختمان‌های سطح شهر تاکید کرد: بیش از ٨٠ساختمان در مشهد اخطار ایمنی دریافت کردند.

وی با اشاره به احداث ساختمان فرماندهی سازمان آتش‌نشانی گفت: این اتفاق یکی از کار‌های مورد نیاز این حوزه بوده است و امیدواریم در سال جدید شاهد این باشیم که به ساختمان جدید نقل مکان کنیم.

افتتاح اولین مرکز ایمنی سلامت کشور در مشهد 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد با بیان ارائه خدمات آتش‌نشانی ادامه داد: اولین مرکز ایمنی سلامت کشور در مشهد افتتاح شد و همکاران ما می‌توانند از آن استفاده کنند.

کافی‌نیا با اشاره به اینکه همکاران در سازمان آتش‌نشانی در چهارشنبه آخر سال به حالت آماده‌باش هستند، گفت: امیدواریم همچون سال‌های گذشته سالی ایمن و با حداقل حادثه را داشته باشیم. از خانواده‌ها خواستارم که در این شب فرزندان را در کنار خود داشته باشند. متاسفانه طی هفته گذشته دو مورد حادثه جرحی داشتیم. همچنین در ٣٠ نقطه از شهر استقرار خواهیم داشت. همچنین مناطق پرحادثه شناسایی و اقدامات لازم انجام شده است.

وی تاکید کرد: برای ایام نوروز نیز همکاران ما در حالت آماده‌باش خواهند بود و بازدید از زائرپذیران انجام شده است. نواقصی وجود داشته که به آن‌ها اعلام شده و به زودی برطرف خواهند شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص میزان اجاره‌بهای مرکز آتش نشانی، گفت: مرکزی که آتش‌نشانی در آن مستقر است اجاره آن ماهی ۵٠٠ میلیون تومان است.

کافی‌نیا گفت: سازمان آتش‌نشانی مشهد در تجهیزات در کشور جزو اولین‌هاست. تجهیزات ما کامل است، ما دارای نردبان ٧٢ متری هستیم که در تهران موجود نیست و کپسول‌های هوای مجهز و... برای سال آینده به دنبال پهپاد‌های اطفای حریق برای ساختمان‌های بلندمرتبه هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه افق ایستگاه‌های ما براساس مطالعات و مکان‌یابی ۶۶ ایستگاه است، ادامه داد: در محدوده طرح‌چی و رسالت نیز ایستگاه آتش‌نشانی پیش‌بینی کردیم و امیدواریم طی سال جاری این ایستگاه‌ها تعیین تکلیف شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بخشی از کار، تملک اراضی است، در سال آینده پیش‌بینی شده تا ایستگاه‌هایی را احداث کنیم. اقدامات خوبی برای تملک ایستگاه تقی‌آباد صورت گرفته و مقرر شده محوطه کوچکی در بیمارستان امام رضا(ع) برای ایجاد ایستگاه درنظر گرفته شود.

استخدام بانوان آتش‌نشان، به زودی

وی درخصوص استخدام بانوان آتش‌نشان اظهار کرد: مجوز استخدام نیرو در اختیار وزارت کشور بوده و شهرداری در این حوزه دخالتی ندارد. البته رایزنی کرده‌ایم تا مجوز استخدام بانوان هرچه سریع‌تر صادر شود و شاهد افتتاح ایستگاه بانوان در سطح شهر باشیم.

در ادامه این نشست مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد با اشاره به اینکه ١٢۴ ساختمان مهم ناایمن در مشهد شناسایی و اطلاعات آن‌ها در سامانه جامع مدیریت و نظارت بر عمران و توسعه استان‌های سراسر کشور بارگذاری شده است، ادامه داد: ۴۵ مورد از این تعداد مربوط به مراکز بهداشتی و درمانی به عنوان ساختمان‌های با اهمیت زیاد است و ۶ مرکز بهداشتی و درمانی نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

کافی‌نیا تاکید کرد: همچنین ١٠٧ ساختمان ناایمن به مراجع قضایی معرفی شدند. از آغاز سال جاری تاکنون هزار و ٣۴٠ تاییدیه ایمنی برای ساختمان‌های مختلف نیز صادر شده که ٣۵٨ مورد از آن‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی بوده‌اند.

وی افزود: ۵۵ مدرسه، ٨٢١ ساختمان تجاری و ٣٠ انبار و کارگاه نیز تاییدیه ایمنی گرفته‌اند. به مالکان ساختمان‌های ناایمن مشاوره داده می‌شود تا ساختمان‌های خود را از منظر آتش‌نشانی ایمن کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->